9 Ağustos 2011 Salı

16 AYLIK YEME -İÇME MACERAMIZ

ağustos ayının 2 'sinde kuzey tam 16 ayını doldurdu.gözümde artık kocaman bir erkek o...bazen bazen nasıl bu kadar çabuk büyüyor acaba diye akımdan geçirip inanmak için bebeklik fotolarına bakıyorum tek tek,zira ben büyüdüğünü izliyorum sürekli bebekliğini unutuyorum sanki...
aklımdayken 16 aylık kuzudan notlar düşeyim:
*öpmeyi öğrendik,yanıma geliyor,elleriyle omzumdan tutuyor,kafasını dudaklarıma uzatıyor,öle içten bir öpüşü varki,hani öpeyimde bitsin der gibi değil,samimi:)
*bunun tam aksi vurmayıda öğrendi,tamam öpmeyi ben öğrettim ama vurmayı asla,bunuda şöle yorumluyorum,yürüken düşüyor daha cok acemi çünkü,babanesi her düştüğünde gel ah yapalım tasa diyor ve ah yapıyorlar,şimdi ne zaman istediği olmasa sinirlense veya aksi bir durum söz konusu olsa hemen vurma eylemine geciyor,hatda öle abartıyor ki,vurduğu yerden şap şap şap ses cıkıyor...bunu en kısa zamanda unutturmam gerekli:(
*sölediğim zaman tepkilerime karsılık veriyor,örneğin gazeteyi ver bana kuzey dediğimde gazeteyi biliyor,kumandayı ver tv yı acalım dediğimde kendi alıp kırmızı düğmeye basıyor,kapatalım dediğimde gidip buyuk düğmeden kendi kapıyor,müzik dinleyelim dediğim zaman bana cd getiriyor:)
yani bir çok nesneyi bili,yor ve tabıyor artık,ben sölersem gösteriyor...tepkilerime yanıt alabiliyorum.
*yürümek en zevk aldığı habisi şu aralar,özellikle elimi tutmak istemiyor,özgür olmaktan yana,deli gibi koşuyor çünkü koşmayı keşfetti yeni oldu...
* en çok sevdiği hayvanlar:kuşlar(guversin)-kedi ve köpekler üçüne bayılıyor hatda sırf onun evde kedi beslemeyi düşünür olduk babası ile ama hayvancağızın hazin sonunu bildiğim için vazgectım,zira sokak kedileri kuzeyı gördüğü vakit tazı gibi kaçıyor,hayvancıkları korkusuzca kuyruklarından tutup bağrına basmak isteyen bir minik adamım var benim...
* şu ara çok duygusallık modunda,tv de ağlayan bir bebek kadın cocuk görse hemen yanıma gelip beni öpüyor,sarılıyor uff anne uff diyor...
*akşamları gelince babaya naz yapmayı öğrendi artık ,once pas vermıyor sonra onunla oynamak için deliriyor
*kitaplara ve kalemlere karsı çok ilgili ama bana okutma aşamasına daha gelemedik malesef,kendi malı olduğu için bana dokunmuyor...
*cok sevdiği baharatlı çıbık krakeri nerede olursa olsun tanıyor,markete gittiğimizde favorisi almadan cıkamıyoruz...

yeme-içme konusunda notlar:
*ben hiç bir zaman ısrarcı bir tavır sergilemedim,her konuda olduğu gibi yeme ve içmesinde de gayet rahattım,eğer  ogun öğle yemeğini yemediyse mutlaka baska alterbatıfler sundum,illa ki tabağında corba bitecek istersen ac kal demedim,corba yemiyorsa yoğurt önerdim baktım yiyıyor sorun yoktu,haa yoğurdu da yemek istemedi diyelim hiç sorun değil,elbet acıkacaktı ve yemek yıyecektı,insanoğlu doğası gereği aç kalamaz bebek dahi olsa doymanın bilincinde,açlığı ve tokluğu ayırt edebilir...
* bugun nurturiada annelerle sohbet ederken,şu sözü söleydim,konu bebeklerimize yemek yedirmeydi:
''ÇOCUKLARINIZI GÖZÜNÜZÜN DOYDUĞU KADAR DEĞİL,ONLARIN MİNİCİK KARINLARININ DOYDUĞU KADAR YEDİRİN''...
bir arkadasım bana ,ben bir kase çorbasına ekmek doğramadan yedirmem,çünkü doğduğunu hissetmiyorum dedi,zaten sen hissedemez ki:)
ancak doyarsa kendi yemek istemez...benim normal seviyelerde iştahlı bir bebeğim var,diş dönemleri ve hastalık haric guzel yemek yer...yemediği dönemlerde de sorun etmemiştim,doktorumuz bırak yemesin o canı istediği vakit damak tadı geliştikçe senin farklı sunumlarını kabul edecektır demişti,çokda haklıymış,mesela dun kendimiz için levrek aldım çünkü kuzey balık yemiyor,sevmiyor...
fırında balık yaptım,yanında salata:)
kuzey tatmak için elimden balığı istedi,verdim bir iki beyendi,ditdim ve onune koydum sonuc benim balığımı bitırdı salatama ekmek bandı yedi,çok mutlu oldum...
bugun ise somondan corba yaptım bir tabak verdım yedi,ikinci tabağı istedi:)
gecenlerde de acı yemişti,ailecek baharatcı oluşumuz bunun etkeni olabilirmi:)))
mesela bende kuzeye meyva yediremiyorum,hiç eline muz alıp severek yemedi ben hep yoğurduna ekledim,mesela elma dilimlesem versem yemiyor,zamana bıraktım inşlh birgun onuda balık gıbı sevecek...
bizden şimdilik bu kadar...

Hiç yorum yok: