3 Mayıs 2011 Salı

ÖZGE ANNE NASIL ZAYIFLADI...

Bir önce ki postda sizlere kendimden bahsedeceğim demiştim...aklımdakiler listesinden bir madde daha eksilmesi adına,kuzey beyde uyurken hemen iki kelam edeyim...biliyorsunuz ki 2010 nisan ayında kuzey dunyaya geldi.bu surecten tam 9 ay öncede ben alacabileceğim tum kiloları aldım.yani normalde doktorumun hamile kaldığım kadığım kiloyu hesap ederek bana biçtiği rakam 12-13 kilo arasıydı.ama ne mümkün,benim vücudum zaten hep kilo almaya elverişli olmuştur,hiçbir zaman dal gibi olmadım ben...mutlaka göze batan kısımlarım vardı...herneyse saptırmayayım konuyu,ben gebeliğim boyunca ilk aylardan itibaren kilo almaya başladım,37.haftamda kuzey bey sezeryan ile dunyaya geldiğinde benim toplamda almış olduğum 22-25 arası kilom vardı.net bir sey söleyemiyorum çünkü doğuma girmeden en son bir hafta önce tartıldığımda sonuç 22 kiloya tekabül ediyordu...65 kilo ile gebe kaldım.
cevremde beni bu kilolar sonucu hüsrana uğratan,bunalıma sokan bir çok kişi oldu...
Hoş bende inanmıyordum ya bu kiloların gideceğine...doğumdan çıktığımda 76 kiloydum.kulağa hoş geliyordu,ama dışarıdan bakıldığında devasa cüssemden hiçbirşey eksilmediği bal gibi ortadaydı...
bende nasıl olsa aldım alacağım kadar,böle de gider diyerek hiçbir diyet girişiminde bulunmadım...taki kuzey memeyi bırakıncağa kadar...
sadece dokuz ay anne sütü aldı oğlum,hatda dördüncü ayımdan sonra mastit olduğum için tek göğüs ile idare etti ama maşallah yettide arttı bile...
halk dilinde şöle bir tabir vardır bilirsiniz,yada duymuşsunuzdur...doğumdan bir sene gecmediği surece vucut kendini toparlamaz,yada dokuz ayda gelen dokuz ayda gider gibi.benim için doğru oldu.çünkü tam bir sene sonra kuzeyın doğum gununde ben hamile kaldığım kiloya ulaşmıştım...tek bir sorun vardı,emzirmeden kaynaklı asimetri sorunu,birde gözle görülen bariz çatlaklar ,haaa birde unutmadan ekliyeyim ayva göbek:))

o okadar da olsun ama değil mi?en azından artık -aaa,özge hayırdır yoksa ikincimi geliyor,yada maşallah aynı 3-4 aylık hamile gibisin ....sözlerini duymuyorum...
aksine gözle görülür bu farkı görenler eski halinden daha iyisin annelik sana yaramış diyorlar...

tabi burada dört köşe olan bir özge mevcut...
şunuda belirteyim,metabolizmam hızlı çalışmaz,öle deli gibi yiyipte zayıf kalanlardan değilim,hayatım boyunca hep dikkat etmek durumunda kaldığım bir vücut yapım var...
diyetisyene falan gitmedim...katı kurallar uygulamadım...spor yapmadım(yapamadım)...ama istemek başarmanın yarısıdır derler,oldu...
devamı gelecek sevgili anneler...

2 yorum:

çocukça yaşamak dedi ki...

merakla bekliyorum.yazını okudukça kendimi gördüm.88 kilo doğuma gittim 18 kilo aldım bir sene sonra doğum öncesi kilomdaydım am benim kızım 3 ay emdi ve bıraktı diyet yapamadım ama yürüyüş yaptım fırsat buldukça.yaz geliyor yürüyüşe başladım yine bakalım ne kadar sürecek ...

M.Yasir'in Annesi dedi ki...

eski kilona dönmen çok iyi canım yaa
ben hala dönemedim :(
bende 68 kiloyla hamile kaldım
85 ile doğuma qirdim doğumdan çıktığımda
74 düm emzirme döneminde 80e çıktım
yasir memeyi bırakınca diyete qirdim
şimdi 72 kiloyum inşallah bende eski kiloma dönerim...