12 Kasım 2010 Cuma

GÜNÜN BEBEĞİ ''DERİN MAVİ''.....

SEVGİLİ KK AKADAŞIM FİLİZİN YAZISINI ÖYLE BEYENDİM Kİ MUHAKKAK SİZLERLE PAYLAŞMAK ZORUNDAYIM DEDİM.GECE KENDİSİNE MESAJ ATTIM VE RİCA ETTİM ODA BENİ KIRMADI SAOLSUN.BİR ÖNCEKİ POSTT BAHSETMİŞTİM BİZİM HER GUN BEBEKLERİMİZDEN BİRİ ''GUNUN BEBEĞİ'' OLUYOR VE ANNELER DUYGU DOLU YAZILAR YAZIYOR BEBEKLERİ İÇİN .BEN FİLİZİN YAZISINI OKURKEN KAFAMDA BİNBİR TANE SY CANLANDI HATDA DEDİM Kİ BEN BUNUN İÇİN AYRI AYRI BİKAÇ POST DAHA HAZIRLARIM.AMA ÖNCELİK SIRASI MAVİŞİMİN YAZISINDA...
BU ARADA BELİRTMEM GEREKEN BİR SEY VAR...FİLİZ BU YAZISININ BİR KISMINDA EİF ŞAFAK'IN SİYAH SÜT ADLI KİTABINDAN ALINTI YAPMIŞ ,FAKAT BUNU BELİRTMİŞ ZATEN BEN YİNEDE SÖLEYEYİM SONRADAN AAA DEMEYİN...
İŞTE SİZE SEVGİLİ DERİN MAVİŞİM İÇİN YAZILMIŞ DUYGU YÜKLÜ MEKTUP:
Sevgili Bebek


Derin Mavi'm

Bu sana yazdığım ilk mektup.

Bebeklerin annelerini seçtiklerine dair bir yazı okumuştum vaktiyle bir dergide. Gülüp geçmiştim o zamanlar. Ama artık pekala mümkün geliyor bu fikir. Gökyüzünde melekler yan yana oturup kainatın koca kataloğundan anneni seçerken düşlüyorum seni. Önünde kocaman bir kitap açık duruyor. İçinde renk renk fotoğraflar. Her bir fotoğrafın altında kısa tanıtım bilgileri. Melekler sabırla çeviriyor sayfaları. Sen alıcı gözle bakıyorsun tek tek tüm adaylara.



“Bu değil..” diyorsun. “Yok bu da değil..”

Ne doktorlar, ne mühendisler, ne ev hanımları, ne iş kadınları geçiyor gözünün önünden. Geçit töreni gibi. Hiçbirine alaka duymuyorsun. Oysa oldukça iddialı anne adayları var içlerinde. İşini iyi yapan, sevgi dolu ve hayli marifetli kadınlar bunlar. Sen gene de oralı olmuyorsun.



Derken yeni bir sayfa açıyor yanındaki tombul melek ve benim resmim çıkıyor karşına. İyi bir fotoğrafım değil bu. Saçlarımı beceriksizce toplanmis makyajim yine cok fena uzerimde siradan bir kot spor ayakkabilarim Altında tanıtım bilgilerim. Muhtemelen şöyle yazıyor:



"Kafası karışık, hayatı düzensiz, biraz deli dolu biraz saskin cokca sorumsuz ama komik bi kadin"



Sen minicik parmağını benim resmime doğru sallayarak,

“Hah, bak bu eğlenceli olabilir..” diyorsun meleğe. “Şuna biraz yakından bakayım.”

Nasıl ve niye kâinatın onca başarılı anne adayı arasından beni seçtiğini bilmiyorum. Belki de çılgın bir kızsın sen. Dört dörtlük bir anneyi sıkıcı buluyorsun. Ya da beni benden iyi tanıyorsun şimdiden. Bendeki potansiyeli görüyorsun. Eksiklerimi, zaaflarımı aşmama, hatalarımı düzeltmeme yardım edersin. Rehberim olursun, en güzel öğretmenim.



Dedim ya, niye nasıl beni seçtiğini bilemiyorum. Ama bir şeyi bilmeni istiyorum:

Sana müteşekkirim. Seçiminle onurlandım. Gururlandım. İnşallah hayatta hiçbir zaman, “Ulan o koskoca katalogdan bula bula bunu mu bulmuşum. Başka birini seçseydim keşke..” dedirtmem sana. Seni mahcup ederim diye ödüm patlıyor.

Sabırsızlıkla buyumeni bekleyen annen Filiz"



Hislerimi cok guzel anlatan Elif Safak'in Siyah Sut kitabindan biraz degisiklikle alintidir... bazi yerlerini kendice degistirdim







arkadaslar cok guzel seyler yaziyorsunuz, sinsice bakip okuyup bazen duygulanip huzunlenip cikiyorum ama birseyler yazmiyorum hic. bugun yazma sirasi geldi ama ben sizler gibi hissettiklerimi anlatma konsunda becerikli degilim...



Derin Mavi ye hamileyken oyle cok inaniyorudum ki bu ise hazir olduguma iyi bir anne olacagama ona cok iyi bakacagima ama dogdugu anda aslinda hicbiseye hazir olmadigim duygusu bir tokat gibi carpti yuzume o kendinden emin hallerim yerini korku ve karamsarliga birakti.. dedim ben ne yapacagim, simdi ne olacak ama zamanla bu duygular yerini sonsuz bir sevgiye birakti, simdi yine korkuyorum ama ona iyi bir anne olamamktan yalis adimlar atmaktan onu incitmekten hasta etmekten aglatmaktan uzmekten mutsuz etmekten...

Bazen yataga uzanip hayaller kuruyorum bir suru planlar yapiyorum Mavi piyano calmali ata binmeli sonraaa onla muzelere gider agac dikeriz konserlerde sarkilar soyleriz resim yapariz duvarlari boyariz fotograf cekeriz.. bi ara tiyatro gosterisinde kendimi en on sirada onu alkislarken goruyorum hayallerimde, sonra hepsini unut filiz o ne isterse onu yapacak hic plan yapmayacagim bidaha diyorum ama kendimi alamiyorum buyuyecek nasil bir ccuk olacak nasil bir genc kiz icine kapanik belki neseli eglenceli belki somurtkan ??? istedigim ve hayal ettigim tek sey mutlu olmasi ne yapmak isterse yapsin nasil yasamak isterse yasasin duse kalka ogrensin onun arkasinda olmak isterim onunde bir engel degil ona destek olmak isterim kostek degil ...



korkuyorum evet onu kisitlamaktan yanlis yapmasina sebep olmaktan bana yalan soylemesinden ve en onemlsi bunun nedeninin ben olmamdan korkuyorum


Derin Mavi bana daha az onyargali olmayi daha az karamsarligi daha cok hosgoruyu ve daha cok sabri ogretti .. peki ben ona ne ogretecegim.....


BU ARADA DERİN MAVİŞİMİN BİR DE FAN SAYFASI VAR ....
İŞTE BURADA....DERİN MAVİ

Hiç yorum yok: