9 Eylül 2010 Perşembe

HAYAT HİÇBİR ZAMAN BAYRAM OLMADI; YADA HER NEFES ALIŞIMIZ BAYRAMDI...

aklımda hep eski bayramlar var,sabahtan beri dilimde aynı sarkı'' bugun bayram erken kalkın çocuklar''....
fakat ne eski bayramlar,ne rahmetli barış manço,nede baba evim hiçbiri yok...
zatn bayramın tadı yok...eskidenmiş işte...
düşünün yani ben eşimi ve çocuğumu uyutmuş post yazabiliyorsam bayram ne demek varın siz karar verin....
bebeğim zaten daha çok küçük ne harçlıktan ne şekerden anlayabiliyor...hoş biz büyüdükte ne oldu snki...
benim her bayram sabahım buruk gecer oldum olası,böle şen şakrak güle oynaya ailecek bir kahvaltımız olmamıştır...annem daima babama kızgın,biz ise kardeşlerimde her ikisine...
bayramı tatil olarak kabul eden bir zihniyetti babam,onun için saçmaydı ziyarete gitmek...
ne gerek vardı o zaten çalışıyordu ,yorgundu,bire eş dost-akrab gezintisine çıkıp neden kendini harap edecekti...bizede gelmesin kimse derdi ben gidiyormuyum....
niyecek olursanız ne değişti hayatında hiçbirsey...evlenmeden eşimden söz istemiştim,benim hçbir bayramım bayram tadında olmadı bana bayramı yaşatırmısın...oda ne demek sana her gecen gununu bayram tadında yasatacağım demişti...
kadın milleti ne kadar cabuk aldanıyor yada genelleme yapmamayım hemcinslerim için şimdi ben diyeyim....
şimdi ise bende anne oldum,bende annemin yerinde oldum...
ve benim eşimde bayramı tatil ve uyku olarak görüyor ne yazık ki...
ne yazık ki bebeğim büyüdüğünde ben yalnız gezeceğim onunla, hala el öpmenin,harçlık almanın ve buyükleri ziyaret etmenin keyfini yaşatacağım ona...
anneme hep derdim, babam için'' benim eşim böle olmayacak'' ,sen neden konuşmuyorsun anlatmıyorsun ki babama,sen söle anne bugun bayram derdim...
susardı...gözleri dolardı...ve yere bakardı...yüzü düşerdi....
olsun kızım  birlikte gitmeyelim bizde bayram bitsin ziyaret ederiz herkesi,hem kadının bayramı 40 gun sürermiş derdi...
şimdi evimdeyim,ne gelen va ne giden...ne bir yere gittiğimiz ...nede kapımızı bayramınız mübarek olsun diyerek çalan çocuklar...
oyuzden bende bişi yapmadım şeker bile almadım madem bayram değil ne gerek var...yarında benim anneme gideriz adet yerini bulsun diye işte ayram bitti bile....yazarken bile içim karardı...ama hayatın gercekleri işte her evde bayram olmuyor;herkesin yüzü gülmüyor...
ne kadar bayram için olmasada,adı üzerinde işte bayram için aldık diyelim ve oğlumun yeni cicilerini göstereyim bari....
blog arkadaslarım hepinizin ramazan bayramı mübarek olsun...
sevgiyle kalın...

3 yorum:

M.Yasir'in Annesi dedi ki...

yerim ben onun bayramlıklarını yaa
maşallah :)

elif-kayra dedi ki...

kabullenmek gerek galiba, biraz damat kaynata toprağından olurmuş diye bir söz vardı, senin ki o misal.
ama olsun, Kuzey biraz büyüsün bak ozaman nasıl da yaşıcaksın bayramı oğlunla..

iyi bayramlar

özgekuzey dedi ki...

yasirin annesi:tesekkür ederiz...

elif-kayra:hehe bizde de tam tersi gelin kaynana toprağından olurmuş derler,ama ikiside aynı yola çıkıyor işte...kuzişimin buyumesine gerek yokki onunla hergun bayram bana:)))